24 Mart 2013 Pazar

KİRLİ ÇIKI PASTASI 2 :)

   Merhabalar,
   Hafta sonları aslında çoğunlukla ev işlerini yaptığım, uğraştırıcı yemekleri pişirdiğim, misafir ağırladığım ya da gezdiğim günlerdir..ama bu sıralar hafta içi-hafta sonu farketmiyor, hep yorgun hissediyorum, doğru dürüst bir şey yapamıyorum. Genelde geceleri yeni tarifleri eklemeye, blogları gezinmeye çalışırım, ama bu sıra onu da yapamıyorum..:(( Acil işleri ancak yapabiliyorum..Günü kurtarmak diyoruz ya aynen öyle .. Bahar fena çarptı beni diyeceğim ama, daha kar var hala Ankara'da :))
   Neyse efendim, sağlık olsun diyelim..Geçenlerde yaptığım Kirli Çıkı Pastasını hatırlarsınız..Benim çocuklarım reçel ya da meyveli pastaları pek tutmadıkları için onların da sevebileceği bir usulle yeniden yapmaya karar verdim ve dee ortaya bu güzellik çıktı :))Buyurun:

   -Hamur ve cevizli malzemeleri buradaki gibi, ama yarı ölçü..Deneme amaçlıydı bu yaptığım çünkü :)
   -Reçelli malzeme yerine krem çikolata ( mesela Nutella :))
   -Bu kez peynirli malzeme kullanmadım, istenirse eklenebilir..

  • Hamuru yoğurup mayalayalım. 14 parçaya bölelim.  7 tanesinin içine cevizli içten, 7 tanesinin içine de krem çikolata ile doldurarak kapatalım..Ben bu kez içli köfte gibi yuvarlak açıp iç malzemeyi doldurup kapattım :) Amaç aynı..Biraza daha bohça gibi olsun diye düşündüm herhalde..:))
  • Ortası delik kek kalıbını tereyağla iyice yağlayıp un serpelim, fazla unu alalım. Ben borcam çiçek kalıbın ortasına bir bardak yerleştirip hem bardağı hem kalıbı yağlayıp unladıktan sonra, etrafına hazırladığım hamurları bir sıra cevizli bir sıra çikolatalı dizdim..yarı ölçü ile hamuru hazırladım ya, küçük kalıp olarak ortası delik olan kalıbım yoktu, bu şekilde çözüm buldum :) 
  • Biraz daha mayalanmasını bekleyip, fırına sürelim. Kabarıp güzelce pişince soğumasını bekleyelim ve kalıptan çıkaralım. Üzerine pudra şekeri serpelim, dilimleyip servis edelim..

  • Afiyet olsun..Dualarınızda unutmayın lütfen...

22 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Çok güzel gözüküyor.Afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  2. Kirli çıkı tam kirli çıkıymış yani çok nefis görünüyor canım ellerine sağlık.nurcan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın Nurcan'cım:)) Gitgide çıkıdan yeni şeyler ortaya çıkıyor değil mi ? :))Teşekkürler..

      Sil
  3. ne kadar güzel olmuşş papatya gibi görünüyor yaparken :) çok sevdim adını da, görüntüsünü de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla'cım teşekkürler, Melek'imin aklını seveyim :))Fikir annesi asıl O, ben değiştirdim biraz içeriğini :))

      Sil
  4. Ne kadar değişik ve güzel elinize sağlık çok beğendim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Özgen...Beğendiğine sevindim..

      Hoş geldin bu arada..blogun ismini de eklersen ben de seni ekleyebilirim...

      Sil
  5. Ne guzel olmus canim ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım emekli ve güzel bir lezzet sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, değişik bir lezzet arayanlar için denenesi bir şey diyorum :)
      sevgiler benden de...:)

      Sil
  7. gecmıs olsun denemeye değer bır tarıf

    YanıtlaSil
  8. ismi çok hoşuma gitti tarifde harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Derya'cım..Tarifin mucidi Allah ne verdiyse çok güzel bir isim koymuş gerçekten :)

      Sil
  9. :):):) elinize saglık banada beklerım sevgıeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin arkadaşım, görüşmek üzere...Teşekkürler..

      Sil
  10. eline saglik canem
    seviyorum bu üreten eviren ceviren hallerini
    soguk yerlerden bolca sicacik sevgilerimi gönderiyorum
    duana talibim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ustamın peşinden gitmeye çalışıyorum accık :))
      Canım benim , çok teşekkür ederim, aldım kabul ettim sevgilerini :)
      Allah'a emanet...

      Sil
  11. YA BU KEK TAM BENLİK BEN BUNU MUTLAKA YAPACAĞIM BAYILDIM
    HATTA TUZLUSUDA ÇOK GÜZEL OLUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM NE DERSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel'cim kek çok orijinal gerçekten..Melek arkadaşım çok güzel düşünmüş ben de görünce hemen yapmalıyım diye bayıldım..
      Tuzlusu da olabilir elbette, peynirli-patatesli-kıymalı yapılabilir mesela, ya da ıspanaklı- peynirli-patatesli :)

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...